В този подкаст си говорим за дизайн, фрийланс, арт и всичко друго от нашия живот, и от живота на нашите гости. Ние сме фрийланс дизайнери / илюстратори / художници, но темите определено не спират до там.

Партньори и приятели:

  /  

61/ Евгени Петров – Защо програмирането е яко? Уроци и поуки от стартъп за игри

Подкрепете ни в 

Всички знаем, че дизайнът често не може без програмирането. И въпреки, че в много от случаите сме все в противоположните ъгли на ринга този разговор може да измени тази ситуация. На гости ни е Евгени Петров – програмист в сферата на игрите с дългогодишен опит на работа както в големи фирми така и в собствени стартъпи.

Голяма част от житейският му път е стартъпът, в който е бил съосновател, гейм дизайнер, основен програмист и продуцент – Tryad games. В този епизод ще сподели и някои ключови моменти, които са допринесли за успехите и неуспехите в това му начинание.

Също така ще си поговорим за ролята на един програмист в създаването на игри и неговите разновидности. А освен това нещото, което може би, повече ни интересува, а именно – как да се разбираме по-добре с колегите програмисти. В какво се крие тайната на добрите отношения между тези 2 вида, борещи се за едно и също нещо – добър и използвам софтуер или игра.

Линк към Youtube:

Повече за Евгени

Евгени Петров стартира кариерата си като геймплей програмист в Haemimont Games. Работи по Tropico 3 и First Templar.

След първия му опит с голяма компания за игри той преминава и през нещо по-различно – разработва инструменти за създаване на мобилни приложения в telerik. Там се запознава и с бъдещия кофаундър на Tryad games – стартъпът за игри, на който става съосновател. В Tryad games той освен съосновател е и гейм дизайнер, основен програмист и продуцент на играта: Scavenger Duels:

https://youtube.com/watch?v=nmI4EyexgAg

https://youtube.com/watch?v=n-hyhiqlegU

Там научава много, а част от успехите и неуспехите както и уроците зад тях може да чуете в епизода.

След кратък престой в Датска компания, където разработва игра за, не обявената все още Nintendo Switch, за съжаление проектът е прекратен. Затова се връща в България и работи по мобилни заглавия в няколко комнпани. Последната и настояща негова работа е като продуцент в мастодонта Creative Assembly – Sofia.

Освен това споделя страстта на Дизайнът на Нещата – да предлага полезна информация, да създава общности от готини хора и да бъде полезен с каквото може. Това го отвежда и до стартирането на ежеседмични срещи с гейм / дизайн / development насоченост: SYSF (Show Your Shit Friday). Което може би скоро ще бъде възобновено. Повече тук:
https://www.facebook.com/SYSF.sofia/

Къде да намерите Евгени?

LinkedIn – https://www.linkedin.com/in/evgeni-petrov-33645123

Част от нещата в епизода

👉 Защо е яко да си програмист?
👉 Трябва ли да може един дизайнер да програмира поне малко?
👉 Как да се научим, ако искаме да ставаме професионални програмисти или просто да “поназнайваме”?
👉 Какво е Tool програмист? И защо е воинът в сянка… Какви са другите звена в правеното на една успешна игра.
👉 Как програмисти и дизайнери да се разбират по-добре помежду си, за да правят кул шит заедно?
👉 Какво да правим в постоянно променяюия се свят на технологиите и трендовете ?
👉 За и против класическото образование за програмисти
👉 Новите технологии в игрите и 3D обработката
и други яки неща.