40/ Дискусионен панел – Виктор Кълвачев, Еди Бенун, Светлин Велинов, Ангел Иванов & Христо Чуков
В този епизод сме ви подготвили нещо различно. Досега не сме правили разговор с повече от един гост на едно място. А тук разговорът е с цели петима гости наведнъж.
Дискусионен панел, който записахме на живо пред публика. В него участват: Виктор Кълвачев, Еди Бенун, Светлин Велинов, Ангел Иванов & Христо Чуков.
В този епизод сме ви подготвили нещо различно. Досега не сме правили разговори с повече от един гост на едно място. А тук разговорът е с цели петима гости наведнъж. Дискусионен панел, който записахме на живо пред публика. В него участват: Виктор Кълвачев, Еди Бенун, Светлин Велинов, Ангел Иванов & Христо Чуков. Събитието, на което се случи това нещо е “Официалното представяне на Арт Албумът на Миро Петров“
В този дискусионен панел ще си говорим за всякакви неща: от интересни истории в живота на гостите, свързани с техните кариери и художнически път. До съвети за по-младите и начинаещи артисти и художници, които искат да бъдат по-добри в това, което правят.
Участници в панела
Виктор Кълвачев
Виктор завършва Художествена гимназия, а по-късно и магистратура по Изящни Изкуства в НХА София. През 70те години осъществява стъпка едно от целта си – да създаде и отгледа семейство извън комунистическа, тогава, България. Заминава за Калифорния, където с много работа успява да изгради кариера в гейм и комикс индустрията. Започва като арт директор, но за своите 25+ години опит създава и графични разкази, като Pherone & Blue Estate, работи графичен, уеб и UI дизайнер, главен креативен директор и фрийлансър с клиенти като Disney, Pixar,Steven Spielberg, DC comics, Nickelodeon и др.
По-големите проекти, в които е взимал участие са Mickey Mouse Playhouse, The Incredibles, Spider-man, Batman и много други. Начинът, по който сам се определя е Визуален разказвач на истории. Рисува, така да се каже предимно за кеф. И докато рисува създава история и разказ в главата си. Работите му са пълни с характер, динамични, жизнени, някои по-забавни, други по-провокативни. Част от личните му работи, може да видите и в социалните мрежи и неговият инстаграм – viktor_kalvachev, също така и на kalvachev.com
Част от наградите му:
- Best Downloadable Games of the Year
- Няколко награди Betsy
- Наградата на Болония за Детска игра и др.
Това, което може да ви изненада е, че Виктор не работи фул-тайм като художник. Изкарва си прехраната по друг начин и може би затова рисунките са му е толкова свежи – защото се забавлява докато ги прави. Сега живее в Париж и е изключително активен в сферата. Може да бъде видян на по-големите арт фестивали като THU, IFCC и т.н.
Светлин Велинов
Светлин е родом е от Варна и като малък учи в училището по изкуства “Добри Христов”. А като малко по-голям и в НБУ – София. Но сега отново се е върнал и работи от Варна,
Твори предимно във фентази арта, комиксите и сферата на игрите. Рисува както традиционно, така и дигитално, но и в двата случая отделя впечатляващо внимание на детайла.
Имената, по които е работил са известни в цял свят. Работил е за Wizards of the Coasts & Valve и по заглавия като World of Warcraft, Magic the Gathering, Artifact и др.
В момента освен в artstation и във фейсбук може да намерите негов арт и в инпринт магазинът му, откъдето може и да си закупите някой принт. А също така е и участвал със своите картини в няколко арт търга с доста добър успех.
Еди Бенун
Еди е концепт артист и арт директор с повече от 15 години опит в гейм индустрията.
Учи висшето си образование в Натфиз – специалност Анимационна режисура. И още тогава започва да работи като фрийлансър. Работи дълги години като 2д аниматор, текстурист, художник и илюстратор на книги и вестници и всякакви други странични работи, но в крайна сметка успява през 2005та да започне първата си работа в гейм индустрията – в Геймлофт. А година по-късно, когато Убисофт отваря врати, той става част и от нея. В убисофт започва като текстурист, но с годините минава по всички стъпала нагоре и достига текущата си позиция като Арт Директор.
По-рано в кариерата си работи по игри като Tom Clancy’s H.A.W.X, Prince of Persia Trilogy, CSI и др. А по-късно работи и по огромни заглавия като концепт артист за Assasin’s Creed 3 & 4 и Assasin’s Creed Rogue.
Ангел Иванов
Ангел е учил в Софийската Професионална Гимназия по Електроника( което според мен тогава е било все още Техникум по Електроника), където се и заражда и интересът му към 3D и 3D софтуерът. Започва работа непосредствено след гимназията си като 3D Артист в Worldwide FX. .. Там за почти 14те си години минава по стълбата като 3D Lead Artist, Head of Lighting & Rendering, Pipeline и Tools Дивелопър и преди повече от 3 години застава на сегашния си пост като CG Supervisor.
През цялото това време работи по големи заглавия като: Hellboy, Rambo Last Blood, Olympus Has Fallen, Hitman’s Bodyguard, The Expendables и др.
Един от най-големите му интереси е светлината и използването й за моделиране в реалният свят, фотографията, рисуването и 3д рендърите.
Христо Чуков
Христо е самоук концептуален артист и илюстратор с над 11 години опит във филмови продукции и гейм индустрията. През това време работи като Фрийланс илюстратор, 2д Концепт артист, интерфейс и environment артист. Започва работа в Геймлофт през 2014та, а 2016та вече е повешин до Арт Директор – позицията, която оглавява и в момента.
Проектите, по които работи включват филми и тв сериали за Disney, Amazon, New Line Cinema, а също така и няколко заглавия за компютърни и мобилни игри. Последните няколко години, Христо работи и с Арон Симс Криейтив Студио в Лос Анджелес.
В геймлофт пък работи по заглавия като: March of Empires, Dungeon Hunter 5, War Planet Online и др.