96/ Елица Димитрова | Studio PUNCHev – от живопис до дизайн на интерфейси за игри
Отдавна не сме имали за гост дама, затова днес ще ви запознаем с Елица – художник и дизайнер на интерфейси за игри. Ще си поговорим за пътя от традиционен живописец до дигитален артист и то в гейм сферата. Освен позициите на дизайнер и художник, които е заемала в големи и малки компании, Ели е продуцент и се занимава с подобора на кадри в студио Пунчев. Оттам се завърта и темата относно правилното събиране & представяне на портфолио – какви са важните неща, които трябва да са изпълнени.
ПОВЕЧЕ ЗА ЕЛИЦА
Елица e родена в гр. Горна Оряховица и от малка има афинитет към рисуването. Поради което и учи в художествената паралелка на Емо Бомбата(Емилиян Станев) във Велико Търново. След което завършва и своя бакалавър по живопис във ФАКА (ВТУ- Факултет по Изобразителни Изкуства). Малко след завършването си попада и на първата си работа (но за кратко) в Бояна по филма “Olympus Has Fallen”. Работи като rotoscope artist – или тези, които трябва прецизно да изрязват движещи се обекти кадър по кадър.
Оттам се появява и възможност да опита как ще се справи като учителка по приложни изкуства в детска градина – не й отнема много време да реши, че също не е нейното. Което я отвежда по пътя на гейминга – работи в продължение на 6 години в независимото гейм студио – Inovento. Стартира като character artist, но за този период опитва от почти всичко, което е необходимо за да се облече една игра – environment, animation, UI/UX, маркетинг и т.н…
Причината да прекъсне работа там през 2019 е еднообразието, което се създава при работа върху само един проект (или в случая – една игра). Това е и годината, в която Ели попада на обява за работа в студио Пунчев. След преминаване на интервютата и правене на тестова задача преминава през стълбиците във студиото ит от лийд артист става арт-директор, а в този момента е и продуцент.